TOTÁLNÍ PLAVÁNÍ 2.

20.12.2022

Říkala jsem si: Jestli mi Tomáš napíše o pokračovacím kurzu, znamená to, že nejsem marná, a pojedu!

Dlouho se nic nedělo. Já jsem celé léto i podzim chodila trénovat do bazénu takřka pravidelně. Nakonec i moje dechová výdrž se vzchopila a uplavat v kuse 500m byla hračka (stále to není ten kilák jako před covidem).

O stylu bych pomlčela. Proto mne moc potěšilo, když dorazil mejl, že je ten pokračovací kurz. Kurz, kde se předvedeme, něco pocvičíme, zopakujeme, natočíme a zhodnotíme. Sice je prosinec a zima, ale s mužem jsme na sebe mrkli, že mám jet. Zaplatila jsem, těšila jsem se a dostala děsnou rýmu. Takovou, že jsem rušila výuku, zůstávala co nejvíc v teple a vyhýbala se vnoučatům.

Koupila jsem si s důvěrou místenku do Prahy. Ještě v pátek jsem si nebyla jistá, že v neděli pojedu.... a nakonec jsem jela. Zima byla děsná, v bazénu se objevila navíc jakási porucha a voda byla chladná. Ledová neřeknu, měla pětadvacet, ale když v ní hodinu a půl postáváte, nasloucháte instruktorům, kousky plavete... byly jsme (my ženy, mužů se to nějak netýkalo) na konci lekce úplně bílé. Pod horkou sprchou se nám barva vrátila, oběd vrátil i náladu, a znova do bazénu! ... Je už úterý a zdravotní stav zůstal beze změny. Rýma a kašel stejné jako před kurzem.

Celé to vzdělávání se mi bylo přínosem. Kromě socializování s druhými jsem fakt zjistila věci, které dělám špatně (a to jsem si opravdu myslela, že to dělám správně) - hlavně musím opravit zásun paží do vody, pak být hbitější v bocích a vylepšit kop. Nějak jsem to minule nepochopila - kop vychází z kyčlí, nicméně já ho měla jak robot bez pokrčení kolen. Ovšem všichni ostatní kopali přes moc, nakřivo a tak, takže moje plavba nakonec vyzněla velice elegantně.

Teď už jen trénovat a trénovat. Plavu pro pohodu, pro vytrvalost a především pro zdraví. Krásně protáhnu všechny svaly těla. Na břehu si přidám pár hlubokých předklonů a je to komplexní.

PS: Fotka nahoře jsem já. Chtěla jsem vložit celé video, ale neumím to.