
NÁŠ BALET

Každý hudebně a dramaticky vzdělaný liberečák už někdy slyšel, pokud si přímo rovnou nevzpomene, jméno Kateřina Baranová. Herečka, talentovaná a uznávaná, dostala cenu Thálie za vytvoření role Marie Antoinety v libereckém divadle FXŠ. Ale to nenaplňuji téma dnešního článku, neb sice Kateřina umí i tančit a zpívat, ale není baletka. Zmiňuji ji, neb představení Marie je poslední kousek, který jsme s manželem v divadle shlédli, a zmiňuji ji s nadšením.
Chci jít k tomu baletu. Balet je krásný, ladný, je náročný.... asi pro tělo poněkud nezdravý, ale trošku ho zkusit by mohl každý, určitě by tento druh sportu - umění - prospěl každému děvčeti i chlapci pro pružnost a nesení těla.
Baletní soubor v Liberci se dost proměnil. Máme v něm spoustu cizinců, což vůbec nevadí, když jim vše spolu funguje...
Na podzim jsme se šli podívat na balet Zkrocení zlé ženy (trochu zavádějící překlad, místo zkrocení by mohlo být ochočení a namísto zlé ženy jen něco jako dračice). Děj od Shakespeara známe, Kateřina, Bianca, Petruccio.... (už od školy). Když známe děj, bude i balet srozumitelnější.
Jsme nadšení! Tanečníci na výbornou, choreografie na výbornou, kostýmy, scéna... samé jedničky. Ovšem TA HUDBA! Excelentní!!!
Podle zakoupeného programu se dočítáme, že hudba je poskládaná většinově z pera mistra Dmitrije Šostakoviče. Hudba není nesrozumitelná, ale ani příliš jednoduchá, je svižná, veselá a v pravou chvíli dramatická. Tu dramatičnost doplňují smyčcová kvarteta od Rachmaninova a Tanějeva.
Celé představení je tak krásné, že v dubnu tohoto roku jdeme na balet znovu (sama se tomu divím, neb miláček totiž na nic nechodí dvakrát, ani stejnou knihu nečte podruhé a výjimečně shlédne znovu nějaký film, třeba pohádku nebo Cimrmana). No a napodruhé si hudbu oba užíváme mnohem víc. Doporučuji!!! A španělskou tanečnici Nuriu Cazorlu Garcíu si zamilujete!

(Obrázek je stažený z netu, ale zdá se být tak trochu veřejný, doufám, že tím nikoho neurazím).